Healthy lunchsalade

Ben je de dagelijkse boterhammetjes beu? Same here... al moet ik toegeven dat ik sowieso niet vaak een gewone boterham eet. Ik lust het gewoon niet zo graag. Ik kies dan ook regelmatig voor salades. Alleen moet ik daarbij zorgen dat er zeker wel voldoende voedingsstoffen in zitten, want met gewoon wat frisse groentjes krijg ik na een uurtje alweer honger. Deze eenvoudige salade met gedroogde bessen en noten is een prima alternatief voor de lunch. Snel klaar en lekker!

Door de combinatie van voornamelijk groenten, fruit en noten past deze salade bovendien ook prima in de aanbevelingen van de nieuwe voedingsdriehoek ;-)


Ingrediënten

  • Groene sla naar keuze
  • 1/2 appel in stukjes
  • wat schilfers of stukjes Parmezaanse kaas
  • 2 el ongezouten pistachenoten
  • 2 el gedroogde moerbeien, gojibessen, incabessen en cranberries (ik heb deze mengeling zo gekocht, maar je kan tegenwoordig in elke supermarkt wel gelijkaardige mengelingen vinden)
  • Voor de dressing: olijfolie, witte-wijnazijn, mosterd, peper en zout

Maak een frisse salade met de ingrediënten. Werk af met een eenvoudige mosterddressing. 

Smakelijk!

Reacties