Heerlijke suikervrije chocoladepudding

Krijg je dat ook soms? Zo geweldig veel zin in chocolade? Ik ben een stereotiepe vrouw op dat vlak en om de zoveel tijd heb ik absoluut nu onmiddellijk (!) chocolade nodig.

Een tweetal weken geleden was het van dat. Eigenlijk wou ik chocomousse, maar ik had niet genoeg eieren in huis. Een korte zoektocht bracht me bij een recept van chocolatier Dominique Persoone. Met enige aanpassing kon ik dit snel klaarmaken op mijn manier (en dus zonder suiker).


Ingrediënten
  • 75 cl halfvolle melk
  • 10 g puur cacaopoeder
  • 100 g fondantchocolade (minimum 70% cacao of kies een suikervrije variant)
  • 35 g maïzena
  • 4 g Canderel zoetstof
  • 1 staafje Canderel vanille 

Bereidingswijze

Los het cacaopoeder en de maïzena in een beetje koude melk op.

Snijd de chocolade in stukjes. 

Voeg de Canderel & Canderel vanille toe aan de rest van de melk. Breng aan de kook en laat even zachtjes pruttelen. Voeg de stukjes chocolade toe. Meng tot de chocolade volledig gesmolten is.

Voeg al roerend het mengsel van cacaopoeder en maïzena bij de hete melk. Laat nog even opkoken tot de melk bindt.

Giet de massa in glaasjes of potjes en laat gedurende minstens 3 uur mooi opstijven in de koelkast. 

Reacties